top of page

Hundkurser på Söder-grupp

Offentlig·41 medlemmar

Jag funderar på att fräscha upp tvättstugan och har börjat titta på material för nya bänkskivor. Jag har alltid tyckt att marmor är väldigt vackert och elegant, men jag undrar hur praktiskt det är i en tvättstuga. Jag hittade en sida som beskriver bänkskivor i marmor som tidlösa och passande för kök, badrum eller tvättstuga. De nämner att marmor är ett klassiskt naturmaterial som ger ett unikt uttryck och en stilren känsla. Sidan framhåller också att marmor, med rätt impregnering och skötsel, kan vara en hållbar lösning som blir vackrare med åren. Jag såg att de även specifikt nämnde

och hur dessa bidrar med exklusiv känsla. Är marmor verkligen lämpligt som bänkskiva i en tvättstuga, med tanke på fukt och eventuella kemikalier?

7 visningar
Sia Enko
Sia Enko
May 15

Att använda marmor som bänkskiva i tvättstugan kan absolut bidra till en lyxig känsla. Det är dock viktigt att komma ihåg att marmor är ett relativt mjukt material jämfört med exempelvis granit. Det kan vara känsligt för syror och vissa rengöringsmedel, vilket kan orsaka etsningar eller fläckar. Om man väljer marmor kan det vara bra att se till att ytan är ordentligt förseglad och att man använder skonsamma rengöringsmedel anpassade för natursten. Skydd mot fukt är också avgörande för att bänkskivan ska hålla sig fin över tid.

medlemmar

bottom of page